تسنیمی از جنت یار

تسنیمی از جنت یار

و مزاجه من تسنیم ! ( مطففین / 27 )
تسنیمی از جنت یار

تسنیمی از جنت یار

و مزاجه من تسنیم ! ( مطففین / 27 )

اشارات اکسیژن حیاتم


به خودم و همه مخاطبان عزیز

 به عنوان محبان ارباب ،

امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

و فداییان خط مقدم رهبری عزیز که از این دم ناب که نه 

تنها خودمان که بستگان و اطرافیان و هر مجلس و محفل که رفتیم

از کلمات بیگانه استفاده نکنیم .

اکسیژن حیاتم فرموده اند :

اگر هم چنان که امروز هست ، ما مرتب از واژه های بیگانه 

استفاده کنیم ، راه را بر زبان اصیل فارسی در محیطهایی 

می بندیم . الآن شما در ایران سوار هواپیما می شوید و می بینید

کسی که در برج مراقبت هست و یک ایرانی است ، با این خلبان که 

او نیز یک ایرانی است ، حتما انگلیسی حرف می زند ! بنده گفتم در 

آن هواپیمایی که من سوار می شوم ،این کار ممنوع است ! چرا فارسی 

حرف نمی زنید ؟! آخر یک وقت هست که با یک برج بیگانه _ که او مثلا

چینی است و شما فارس هستید و زبان یکدیگر را نمی دانید _ از زبان 

مشترک انگلیسی استفاده می کنید ؛ اما بنده مثلا به مشهد می روم 

، به چه مناسبت شما انگلیسی حرف می زنید ؟! 

علتش این است که واژه ها انگلیسی است و اینها فقط باید این واژه ها

 را به یکدیگر ربط بدهند ؛ خودشان را دیگر دچار زحمت نمی کنند ؛

همان ربط انگلیسی را می دهند ! پس ما باید واژه بگذاریم ، تا زبان 

در محیطهایی این گونه منزوی نشود ؛ که متاسفانه منزوی شده است

در محیط بیمارستانها خیلی اوقات همین طور است ؛ در جاهای دیگر 

همین طور است اینها جاهایی است که ما دیده ایم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد